zaterdag 5 juli 2008

Schoolvakantie


Wouter heeft nu zomervakantie en is de komende 6 weken vrij. Donderdag nam hij afscheid van het observatiecluster waar hij 2,5 jaar heeft gezeten. We namen afscheid van de lieve juffen, met wie we samen aan het zoeken zijn geweest naar wat er het beste bij Wouter past, wat hij bedoelt, hoe hij het lekkerst in zijn vel komt te zitten, zonder overdag extreem moe of extreem actief te zijn. En Wouter heeft het goed naar zijn zin gehad, genoot van de dingen die hij te doen kreeg, lopen, fietsen, zwemmen, muziekmaken, huifbedrijden, boodschappen doen en nog veel meer. Na de vakantie gaat Wouter beginnen in cluster Groen 1. Dat is een cluster waar de activiteiten op beleven zijn gericht, dingen ervaren, voelen, ruiken, proeven, iets wat goed bij Wouter aansluit. Ook namen we afscheid van de taxichauffeurs, want na de zomervakantie gaat er een ander taxibedrijf rijden voor onze gemeente. En vandaag ben ik trots op ons! We hebben nl. de tillift gebruikt en het ging hardstikke goed! Ik had al een paar keer geoefend met Mark en dat ging goed. Maar Wouter is erg beweeglijk en ligt dan ook niet stil voor hij opgetild gaat worden. Ik zag er als een berg tegenop, maar ik voel m'n rug de laatste tijd behoorlijk wanneer ik je optil en die lift is er juist voor om die te ontzien. Maar het ging hartstikke goed, je vond het interessant en bleef zelfs lang genoeg stil liggen om je vast te maken in de lift. We hebben weer een drempel genomen!