dinsdag 4 december 2007

Wakker in de nacht

Wouter is nog steeds wel eens een nacht wakker. En het is helaas niet te voorspellen wanneer dat gaat gebeuren.
Zo was vorige week woensdagnacht Wouter wakker van 23.30 uur tot de volgende morgen. Hij heeft toen dus gewoon een nacht niet geslapen.
Afgelopen nacht was dat weer het geval. Wakker vanaf 00.15 uur en ook niet meer geslapen. Hij is dan heel de nacht geobsedeerd door zijn handen. En trekt er een gezicht bij, met een uitdrukking alsof hij dat niet leuk vind. Ik maak me daarover wel zorgen. Dit gedrag hoort bij het RETT syndroom, maar als hij dat niet heeft, heeft hij dan bv nu pijn? Op zulk soort vragen hebben we nu geen antwoord.

Omdat hij gilt, houd hij ons (en misschien ook nog wel andere mensen) uit de slaap. Om te voorkomen dat hij gaat gillen heb ik s'nachts zijn hoorapparaten ingedaan, en ben er een uur naast gaan zitten. Anders "eet" hij zijn hoorapparaten op. Na een uur denk je dan dat hij wel gaat slapen. Hoorapparaten uit, en stilletjes naar beneden (ik heb onbewust nog steeds twijfels of hij zonder apparaten echt niets hoort). Maar onder aan de trap hoor je hem alweer geluid gaan maken. Daar wordt je soms wel eens moedeloos van....

Mark merkt er niks van, en slaapt er gelukkig nog steeds doorheen. Ik wen er maar niet aan..........

Rene