vrijdag 28 september 2007

mamalogica?!

Begin deze week kregen we een uitnodiging van het ziekenhuis voor een 3e MRI voor Wouter. Bij de vergelijking van de eerste en de tweede MRI bleken Wouter zijn hersentjes erg klein te zijn en niet in volume toe te nemen, wat normaal is naarmate je ouder wordt. Ook bleek er meer vocht bij zijn hersentjes te zijn gekomen, qua volume levert hij dus hersenomvang in. Nu komt er dus een volgende MRI om te kijken of deze ontwikkeling doorzet, erg spannend allemaal. De 3e MRI staat nu geplanned op 7 november. Dinsdag 6 november( de dag na zijn verjaardag!) moeten we dan al in het ziekenhuis zijn. Nu hebben wij het in een eerder overleg met de neuroloog gehad over een 24-uurs EEG, misschien kan die de oorzaak aangeven van de onrust van Wouter 's nachts en zijn slechte concentratie overdag. Misschien heeft hij meer last van epilepsie dan we tot nu toe denken. Nu dacht ik; als we dan toch 2 dagen in het ziekenhuis zijn, kan dan die 24-uurs EEG niet tegelijkertijd?, we zijn er toch. Dus belde ik deze week het ziekenhuis. Toen ik mijn idee voorstelde kreeg ik als reactie; mevrouw wat een goed idee! daar hebben we helemaal niet aangedacht! En zo kegen we deze week ook de uitnodiging voor een 24uurs EEG, 6 november moeten we dan wel 2 uur eerder in het ziekenhuis zijn. Om 8 uur 's morgens in het ziekenhuis om de EEG te plakken, deze draait dan van 9 uur tot 9 uur de volgende dag en hierna de MRI onder narcose. We zien er als een berg tegenop, maar dan toch maar liever 1x een reuze berg dan 2x een berg.

Miranda