vrijdag 5 oktober 2007

Weer anders dan verwacht!

Vandaag voor een gesprek met de chirurg naar het ziekenhuis geweest. Nu vier weken geleden is er een tumor bij me weggehaald maar die bleek gelukkig goedaardig te zijn. Wel gaf de chirurg toen aan te willen overleggen met een team van de Daniel den Hoed, omdat het weefsel wat is weggehaald weer terug kan komen.
En zo werd ik gisteren gebeld door de chirurg dat hij overlegt had maar dat de arts van de Daniel mij zelf wilde zien, en wel vandaag om 12uur. Dus wij vanmorgen naar de chirurg in Spijkenisse om mijn dossier op te halen (tegenwoordig op DVD) en een uur later liepen we de wereld binnen van Pink Ribbon, pruiken en hoofddoeken. Met de overtuiging dat wat ik heb goedaardig is en blijft, dachten we wat doen wij hier?! De arts van de Daniel onderzocht me en vertelde dat de tumor die ik heb wel goedaardig is, wat inhoudt dat het zich niet uitzaait, maar dat hij wel erg agressief is en dus kwaadaardige eigenschappen heeft. Na microscopisch onderzoek is gebleken dat niet heel de tumor is weggehaald en dus moet ik nog een keer geopereerd worden en hierna mischien nog een aantal keer bestraald!!!! Overdonderd zitten we bij de arts, we dachten dat alles achter de rug was, dat alles goed was. En nu zitten we ineens smiddags nog bij bloedprikken en bij de anesthesist omdat ik over 4 tot 6 weken toch weer moet worden geopereerd!
Miranda.