donderdag 15 november 2007

Mama weer thuis

Ik ben weer thuis uit het ziekenhuis! Fijn om weer thuis te zijn, al kan ik nog echt niks. Alles staat strak en bijna iedere beweging doet zeer, dus werd ik vandaag heerlijk vertroeteld en verzorgd. Om 8 uur was ik aan de beurt in het ziekenhuis, als eerste, tijd om me druk te maken kreeg ik niet. Ik weet nog dat ik onder narcose ging en daarna heb ik uuuuuuren geslapen. Misschien wel meteen een nachtje ingehaald, Wouter had maandag weer een wakkere nacht van 23:00 tot 5:00. Gelukkig was ik niet misselijk zoals de vorige keer en is de operatie volgens de arts goed gegaan. Ze hebben een 'cilindervorm' van ongeveer 8 bij 4cm weggehaald en meteen titanium plaatjes ingebracht die ze kunnen gebruiken mocht ik toch nog bestraald moeten worden. Ik voel me goed en na een gesprek met de arts mogen we om 15:00 naar huis. Weer een aantal weken niet tillen en over 10 a 15 werkdagen horen we de uitslag. Rene gaat mee naar de badkamer om te helpen met aankleden. Maar wanneer ik mezelf dan zie, bloot voor de spiegel moet ik huilen. De artsen zouden nog een extra rand weghalen maar er zit nu een grote 'deuk' net boven m'n borst. Het ziet er echt verminkt uit. Huilen lucht vaak op en volgens de arts zal de deuk zich zelf weer wat vullen met weefsel, daar moeten we dan maar op vertrouwen.